Overkørselsled på Kystbanen 1972. I hvidmetal og med mange detaljer, bl.a. drejeled, låsestander og fremhævede beslag.

Banetjenestens led fås i en 4 meter enkeltledsudgave og i en 5 meter dobbeltledsudgave. Sælges i sæt med to led. En på hver side af sporet.

Læg mærke til, at leddet her åbnes ind mod sporet, og at der er en stopper til venstre mellem led og spor. Der er også en selvlukkende led til højre.

 

Principiel samling/opstilling af led.

 

Sikringsskab/kontrolskab. Hvidmetal.

 

Såkaldt Bramming telefionskab. Hvidmetal. Kommer i to dele. Skab for sig og stander for sig.

 

Sporskiftemotor, frispormærker og gasoptøningsaggregat. Motoren står på støbte sveller, som passer ind mod sporet, her Rocospor.

Når frispormærkerne monteres, skal man sikre, at de ligger lidt under SOK. Ellers kommer man let til at slibe på dem, når sporene renses.

Gasaggregatet burde rettelig stå ved det rette spor i sporskiftet. Som det står her, vil en (lang) vogn i det afvigende spor let kunne påkøre aggregatet.

 

Kilometersten/kilometermærker